سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات ایران

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

نفیسه سلیمانی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
مصطفی ستاک – استادیار گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

با توجه به این که محدودیت زمان، مکان و امکانات در ارائه ی خدمات از ویژگی های اجتناب ناپذیر جوامع امروزی است وباعث تشکیل صف می شود و صف مکان هندسی قیف مانند متشکل از مشتریانی است که معطل ارائه ی خدمت می باشند لذا انتظار در صف دیگراستثا ء نیست و به صورت قاعده در آمده است. از بین بردن نتایج نامساعد انتظار در صف بدون شناخت خصایص این پدیده امکان پذیر نمی باشد