سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

علیرضا حاجی حسینی – شرکت برق منطقه ای یزد

چکیده:

تلفت همراه زنگ می خورد و صدای لرزان از پشت خط سقوط یکی از کارگران شرکت پیمانکاری از دکل خطوط انتقال نیرو را اطلاع می دهد بی درنگ به محل حادثه رفته و وضعیت را ارزیابی می کند. این چندمین حادثه در بخش پیمانکاری شرکت است. از طرفی خدمات اجرایی شرکت به بخش خصوصی واگذار شده و از طرفی از نظر اخلاقی مسئول مرک یک جوان است. خط انتقال به دلیل حادثه از مدار خارج شده و بخش زیادی از مشترکین دچار خاموشی شده اند و دماسنج دمایی حدود ۴۰ درجه را نشان می دهد.
شتاب گرفتن فرایند خصوصی سازی و حضور شرکتهای پیمانکاری در مجموعه صنعت برق اعم از شرکت های برق منطقه ای، مدیریت تولید و توزیع نیروی برق و همچنین حضور مشاورین مختلف در اجرای پروژه ها، باعث به وجود آمدن مدیریت غیر متمرکز در این صنعت شده است. یکی از مقوله های بسار مهم در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی صنعت برق، تعاملات لازم در زمینه کاهش ضایعات و تداوم خدمت رسانی با کاهش و کنترل حوادث از طریق افزایش ضریب ایمنی در صنعت برق خصوصا بخش پیمان کاری به عنوان بازوهای اجرایی صنعت می باشد.