سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمدقاسم وتر – استادیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله
پیام فوضی جوکندان – کارشناس ارشد سازه، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی-همدان

چکیده:

اعضای سیستم بادبند، توسط صفحات اتصال انتهایی به تیرها وستون ها ویا فقط به یکی از این دو عضو متصل گردد. این اتصال توسط جوش، پیچ و یا ترکیبی از هر دو صورت می گیرد.از آنجا که فلسفه طراحی قاب های مهاربند شده به وسیله بادبندهای هم محور، بر اصل اتلاف انرژی در اعضای بدبند بنا گردیده ، اتصالات باید به گونه ای طراحی شوند که الزاما همیشه در محدوده ارتجاعی باقی بمان. روش طراحی بر مبنای ظرفیت برای دستیابی به این هدف بسیار مناسب می باشد]۱[.