سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

رضا سلامی – عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
ابوالفضل باقری – دانشجوی دکترای سیاست گذاری علم و تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

دانش مهم ترین منبع تولید ثروت برای شرکت هاو حتی ملت ها است. مدیریت مناسب بر این منبع حیاتی و استراتژیک، دغدغه اصلی مدیران شرکت ها و بنگاه ها در سطح خرد و سیاست گذاران و دولت مردان در سطح کلان است. هرچند بدنه اصلی ادبیات این حوزه بر خلق و توسعه دانش در بنگاه ها اشاره دارد، اما در همه تجربیات موفق جهانی، ردپای پر رنگی از مدیریت دانش در سطح کلان و توسط دولت به چشم میخورد . این مقالهبا مروری بر ادبیاتمدیریت دانش،الگویی جهت اتخاذ سیاست ها و استراتژی های دانشی در سطوح کلان ارائه می نماید.