دانلود مقاله,دانلود مقاله فارسی,خرید مقاله,ترنس لاین

این سایت جهت جستجوی هوشمندتر در سایت ، از موتور جستجوی گوگل استفاده میکند

دانلود مقاله طراحی باتری های استارتر سربی- اسیدی با استفاده از فناوری نانو

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: همایش ملی شیمی پاک
تعداد صفحات: ۱
نویسنده(ها):
آیدین وحید وحدت طلب – گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران
علی خانی – گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران
اسماعیل وصالی – گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران
جمشید محمدی – گروه مهندسی برق و الکترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران

چکیده:
باتری های استارتر سربی- اسیدی به سبب کاربرد گسترده در انواع اتومبیل ها وواسایط نقلیه نقش مهمی در محیط زیست دارند. به طور معمول هر خودروی سواری هر ۲ سال یکبار یک باتری استارتر و هر خودروی سنگین هر ۱ سال یکبار ۲ باتری استارتر مصرف می کند. باتری های استارتر سربی- اسیدی به سبب داشتن مقادیر بالای سرب و اسید به عنوان یک تهدید زیست محیطی محسوب می شوند. به طور میانگین یک باتری استارتر سربی- اسیدی برای یک خودروی سواری دارای ۷ کیلوگرم سرب و ۳ لیتر اسید سولفوریک می باشد و یک باتری استارتر سنگین دارای ۲۵ کیلوگرم سرب و ۱۲ لیتر اسید سولفوریک می باشد از این رو کاهش میزان مصرف سرب در تولید باتری های استارتر سربی- اسیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر این اساس نانو ذرات اکسید سرب به ۲ روش مختلف به صورت زیر سنتز شد و به عنوان یک ادتیو به خمیر مثبت صفحات اضافه گردید. از انجایی که خمیر مثبت صفحات باتری تأثیر به سزایی در ظرفیت باتری ها استارتر سربی- اسیدی دارد از این رو ا ستفاده از نانوذرات اکسید سرب در این باتری ها موجب کاهش حجم مصرف سرب در این باتری ها و همچنین عملکرد بهتر باتری های استارتر سربی اسیدی می شود.

دانلود مقاله طراحی باتری های استارتر سربی- اسیدی با استفاده از فناوری نانو

سال انتشار: ۱۳۹۳
محل انتشار: همایش ملی شیمی پاک
تعداد صفحات: ۱
نویسنده(ها):
آیدین وحید وحدت طلب – گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران
علی خانی – گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران
اسماعیل وصالی – گروه شیمی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران
جمشید محمدی – گروه مهندسی برق و الکترونیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، میانه، ایران

چکیده:
باتری های استارتر سربی- اسیدی به سبب کاربرد گسترده در انواع اتومبیل ها وواسایط نقلیه نقش مهمی در محیط زیست دارند. به طور معمول هر خودروی سواری هر ۲ سال یکبار یک باتری استارتر و هر خودروی سنگین هر ۱ سال یکبار ۲ باتری استارتر مصرف می کند. باتری های استارتر سربی- اسیدی به سبب داشتن مقادیر بالای سرب و اسید به عنوان یک تهدید زیست محیطی محسوب می شوند. به طور میانگین یک باتری استارتر سربی- اسیدی برای یک خودروی سواری دارای ۷ کیلوگرم سرب و ۳ لیتر اسید سولفوریک می باشد و یک باتری استارتر سنگین دارای ۲۵ کیلوگرم سرب و ۱۲ لیتر اسید سولفوریک می باشد از این رو کاهش میزان مصرف سرب در تولید باتری های استارتر سربی- اسیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بر این اساس نانو ذرات اکسید سرب به ۲ روش مختلف به صورت زیر سنتز شد و به عنوان یک ادتیو به خمیر مثبت صفحات اضافه گردید. از انجایی که خمیر مثبت صفحات باتری تأثیر به سزایی در ظرفیت باتری ها استارتر سربی- اسیدی دارد از این رو ا ستفاده از نانوذرات اکسید سرب در این باتری ها موجب کاهش حجم مصرف سرب در این باتری ها و همچنین عملکرد بهتر باتری های استارتر سربی اسیدی می شود.

این فقط چکیده ای از مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خرید نمایید
تمامی مقالات دارای عنوان ، نویسنده ، چکیده و منابع میباشد
نمونه فرمت مقالات PDF و WORD که برای شما ارسال خواهد شد - کلیک کنید
چنانچه شما نویسنده این مقاله هستید اینجا کلیک کنید
کلمات کلیدی : ,