سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۵

نویسنده(ها):

محسن فلاح – دانشجوی کارشناسی ارشد – دانشگاه تبریز، دانشکده مهندسی مکانیک
حبیب امین فر – استادیار دانشگاه تبریز، دانشکده مهندسی مکانیک
فرامرز رنجبر – دانشجوی دکترا دانشگاه تبریز، دانشکده مهندسی مکانیک
سعید غفارزاده – دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز، دانشکده مهندسی مکانیک

چکیده:

یکی از مهمترین مسائل در EGR سرد طراحی خنک کن مدار EGR می باشد. در این مقاله ابتدا خنک کنی از نوع پوسته و لوله بر اساس روابط حاکم بر طراحی مبادله کن های گرما طراحی شده و سس به مظنرو افزایش بازده و کاهش وزن و اندازه خنک کن، شرایط استفاده از لوله های مارپیچ ساده و لوله هایی با چند مارپیچ به جای لوله های ساده، به کمک دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) شبیه سازی شده است. همچنین به منظور افزایش حد دوام و افزایش بیشتر انتقال حرارت خنک کن، بهینه سازی ای در ارایش لوله ها و مسیر جریا ن خنک کننده انجام شده است. از آنجایی که طول خنک کن EGR کوچک است. انتقال گرما در لوله ها ممکن است در طول ورودی گرمایی انجام گیرد، لذا استفاده از روش دینامیک سیالات محاسباتی برای تایید نتایج استفاده شده است.