سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی هیدروژن و پیل سوختی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

مهرداد داوری فر – مشاور مدیر عامل در امور برق شرکت آب و برق جزیره کیش
زهرا دانشی فر – سرپرست گروه طراحی و نظارت و بازرسی فنی شرکت آب و برق کیش
محمد توکلی بینا – دانشیار دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
بهمن اسکندری – دانشجوی دکتری برق قدرت دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

چکیده:

در پیل های سوختی ولتاژ خروجی تابع جریان آن می باشد که با افزایش بار، ولتاژ خروجی به سرعت کاهش می یابد.لذا جهت تنظیم ولتاژ خروجی پیل سوختی در خودرو های هیبرید از مبدل های قدرت استفاده می گردد. بدین منظور بسامد ولتاژ خروجی مبدل باید بیش از ۱۲۰ هرتز و ضریب م