سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

چکیده:

در این مقاله،. تئوری مومنتوم و تئوری المان پره و در نهایت تئوری BEM معرفی می‌شود. سپس منحنی‌های تغییرات توزیع میانگین سرعت باد به صورت سالیانه برای چهار منطقه نوژه، نهاوند، ملایر و همدان رسم گردیدند و منطقه مناسب و سرعت میانگین باد طراحی انتخاب گردید.
با استفاده از تئوری BEM، برنامه‌ای به زبان C++ برای تعیین هندسه توربین نوشته شد. سپس با بررسی ۴۹۵۰ حالت عملکردی توربین بادی و بررسی تمام ایرفویل‌های سری NACA 63 و NACA 64 ، تعداد پره‌ها، مقادیر نرخ سرعت نوک و ایرفویل‌های مناسب انتخاب شدند..
در پایان، دو حالت توربین سه و چهار پره‌ای، سه حالت مختلف از چیدمان مقاطع مختلف ایرفویل در پره و سه حالت نرخ سرعت نوک ۶، ۷ و ۸ با کمک نرم‌افزار فلوئنت به صورت سه بعدی مورد بررسی عددی قرار گرفتند و از میان این حالتها، بهترین حالت انتخاب گردید.