سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محسن برنجی اردستانی – کارشناس ارشد – دانشگاه امام حسین (ع)
حسین خدارحمی – استادیار گروه مکانیک دانشگاه امام حسین (ع)
سیدمحسن محسنی شکیب – استادیار گروه مکانیک دانشگاه امام حسین (ع)
مهدی ترابی – کارشناس ارشد – شرکت ساپکو

چکیده:

بطور کلی جذب انرژی توانایی تبدیل تمام یا قسمتی از انرژی جنبشی برخورد به دیگر صورتهای انرژی بوده و لانه زنبوری ها، دسته ای از جاذب های متداول در صنعت بشمار می روند. عموما جاذب های به کار رفته در صنعت خودرو ، به صورت الگوبرداری تولید شده، که در این تحقیق برای اولین بار در کشور، جاذب لانه زنبوری مخصوص خودرو سمند طراحی گردیده است. در این مقاله، ضمن طراحی جدید ضربه گیر لانه زنبوری خودرو سمند با جنس پلی پروپلین (PP) رفتار جذب انرژی آن با ضربه گیر فوم فعلی (EPP) مورد مقایسه قرار گرفته است. این تغییر نوع ضربه گیر و استفاده از لانه زنبوری PP علاوه بر کاهش فراوان هزینه فرایند تولید ، افزایش قابل توجهی در ظرفیت جذب انرژی به همراه داشته است.