سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پانزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

سیدحسین پورتاکدوست – استاد – دانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی هوافضا
البرز سخایی – کارشناس ارشد – دانشگاه صنعتی شریف – دانشکده مهندسی هوافضا

چکیده:

در این مقاله یک قانون به منظور جایدهی خرابی های احتمالی در سطوح کنترلی یک هواپیمای مسافربری ارائه شده است. این قانون بر اساس متد کنترل پیش بین با بهینه سازی مقید یک تابع هزینه از اختلاف خروجی – های اینده سیستم و مقادیر مطلوب در یک افق پیش بینی طراحی می شود. پیش بینی خروجی های اینده سیستم توسط مدل خطی و فرایند بهینه سازی مقید تابع هزینه نیز با استفاده از روش Quadratic Programming صورت می پذیرد. نتایج شبیه سازی برای سناریوهای خرابی متنوع بر روی مدل غیر خطی شش درجه آزادی هواپیمای بوئینگ ۷۴۷، کاربری مناسب این قانون کنترلی را برای طراحی خلبان خودکار متحمل نقص تایید می کند.