سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دومین همایش آموزش الکترونیک

تعداد صفحات: ۲۰

نویسنده(ها):

سید امین عظیمی – دانشجوی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه تربیت معلم تهران
سعید مشتاقی – دانشجوی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران

چکیده:

امروزه تکنولوژی های جدید اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در ارائه آموزش و یادگیری بر عهده دارد که البته به طرق مختلفی از آنها یاد میشود. یکی از این فناوریها، آموزش و یادگیری الکترونیک است. یادگیری الکترونیک عبارتست از ارائه محتوای آموزشی و تجربیات اساتید مجرب هر رشته از طریق فناوری الکترونیک به دانشجویان علاقه مند، که این دانشجویان میتوانند در هر نقطه از جهان از آن بهره مند شوند (فتحی،۱۳۸۳). در این مقاله به تشریح دوره های آموزش برخط پرداخته شده است، که در این راستا ابتدا به بیان سطوح طراحی برای آموزشهای از راه دور و مبتنی بر وب؛ سپس به بیان نحوه طراحی یک دوره آموزش بر خط متناسب با اصول خاص آن اشاره گشته است. در ادامه به تعریف پودمانهای الکترونیکی و انواع آن شامل پودمانهای خاص سیستم و پودمانهای خاص محتوا وطراحی آن با توجه به درجات تعامل همراه با مثال پرداخته ایم ؛ در این مورد رویکرد مرحله ای در طراحی یک پودمان از نظر می گذرد، در نهایت با اشاره به یک نمونه عملی از استفاده پودمانهای الکترونیکی در شبکه آموزشی وین فولاین در کشور آلمان مقاله به پایان می رسد.