سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس مهندسی برق ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محسن پارسامقدم – دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده فنی، گروه برق قدرت.
مهدی بهرنگراد –
مهدی اقبال –

چکیده:

عمده فعالیتهای صورت گرفته برای هدایت مصرف کنندگان به سمت انتخاب بهینه. با دیدگاه بنگاه برق بوده و ملاحظات مصرف کنندگان مد نظر قرار نگرفته است. مهمترین عامل تاثیر اینگونه فعالیتها همسو کردن سود مصرف کنندگان با هدف وزارت نیرو است. برای این کار باید نتایج منفی انتخاب لوازم برقی خانگی نامناسب و نامتناسب به زبان ساده برای مصرف کننده تبیین شود. انتخاب محصول ارزان و بی راندمان باعث تحمیل هزینه به مصرف کننده و وزارت نیرو خواهد شد. در این مقاله برای این منظور شاخصهایی با ملحوظ کردن ملاحضات وزارت نیرو و مصرف کننده، با رعایت قابلیت تفسیر برای مصرف کننده عادی طراحی شده است .