سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس سالانه دانشجویی مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۲

نویسنده(ها):

رئوف مبشری – کارشناسی ارشد مهندسی میکانیک ،دانشگاه تبریز
یحیی فطرسی – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک ، دانشگاه تبریز

چکیده:

یکی از پارامترهای اساسی در کنترل میزان آلاینده های خروجی موتورهای احتراق داخلی ، طرح محفظه احتراق موتور می باشد . در مقاله حاضر ، با بررسی موتورOHV -ROA در قالب یک شبیه سازی عددی توسط کدAVL -FIRE v8.5، پس از تطبیق شرایط عملکردی موتور با نتایج آزمایشگاهی، پارامترهای موثر بر میزان نشر آلاینده ها در ۲۳ طرح پیشنهادی مورد مطالعه قرار گرفته است که با دستیابی به ۱۲% کاهش در میزان آلاینده های تولیدی نسبت به طرح پایه، نهایتا ۳ طرح بهینه ارائه شده است.