سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

ولی ا… جمالی – رئیس بخش طراحی , شرکت واگن پارس
نظام بااخلاق – مسئول طراحی شاسی و بدنه , شرکت واگن پارس
محمدرضا شاهرخی – مسئول طراحی شاسی و بدنه , شرکت واگن پارس

چکیده:

با توجه به نیاز روز افزون راه آهن ایران و سایر کشورهای منطقه به انواع واگنهای باری لزوم ایجاد توسعه دانش طراحی بیش از پیش ن مایان شده است در این مقاله سعی شده است روند طراحی واگن مسقف سودان به عنوان یک نمونه موفق در طراحی یک واگن باری تشریح شودآشنایی به قوانین و استاندارد های راه آهن ( UIC,AAR) شناخت ویژگیهای عام و خاص هر واگن تسلط به طراحی عمومی کانیک, داشتن تیم منضبط و کارا و ایجاد هماهنگی بین آنها و ارتباط با مراکز علمی و فنی لازمه موفقیت در طراحی یک واگن می باشد.با توجه به تفاوت عرض خط کشور سودان با ایرا ن تمامی محاسبات و طراحی اجزای این واگن برای اولین بار و در این پروژه انجام پذیرفته است.