سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مریم هلاکویی اناری – کارشناس مسئول تحقیقات و بهره وری شرکت آب و فاضلاب استان یزد

چکیده:

شرکت آب و فاضلاب استان یزد به عنوان یکی از شرکت های آب و فاضلاب شهری در مجموعه صنعت آب و فاضلاب در تاریخ نهم مهرماه ۱۳۷۰ تشکیل گردید. بر اساس قانون وظایف ایجاد و بهره برداری تاسیسات مربوط ببه توزیع اب شهری و همچنین جمع آوری و انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی را به عهده دارد. در حال حاضر امور آب ۱۷ شهر استان شامل ۹۹% جمعیت شهری استان تحت پوشش شرکت قرار دارد. از آنجا که بخش خدمات یکی از بخش های اصلی اقتصاد هر کشوری است و با توجه به تاکید بر اصل افزایش بهره وری در دستگاه ها در سال های اخیر، بهبود بهره وری در بخش خدمات، تاثیر زیادی بر رشد و توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت. شرکت آب و فاضلاب استان یزد نیز به عنوان یک شرکت خدماتی موضوع افزایش بهره وری را مورد توجه قرار داده است و در سال ۱۳۸۵ اقدام به طراحی و استقرار نظام اراستگی نموده که بهسازی فرایندهای فرایندهای سازمان و حدف اتلاف،توسعه فرهنگ مشارکت ارتقا روحیه کارکنان و نیز تکریم ارباب رجوع و جلب نظر مشتریان از نتایج این پروژه بوده است که دستیابی به این موارد همان افزایش بهره وری می باشد. در بیان این تجربه سعی شده است تا نظام اراستگی کخ یک ابزار ساده و همومی مدیریتی است در گامهای اجرایی به تصویر کشیده شود تا به طور موثرتر مورد بهره برداری مخاطبان در تمامی سطوح پرسنلی، از بخش خدمات عمومی گرفته تا مدیران ارشد قرار گیرد.