سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: دومین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

محمد موری زاده – کارشناسی ارشد مکانیک
محمود سعادت – استادیار مکانیک
امیر آرمین – کارشناسی ارشد مکانیک
مهیار واجدی – کارشناسی ارشد مکانیک

چکیده:

با توجه به اینکه سیستم انتقال قدرت خودرو باید محدودهی وسیعی از سرعتها را پشتیبانی کند و با توان مشخص موتور، میزان نیروی در دسترس در سرعتهای مختلف متفاوت خواهد بود، مشخصه ی نیرو – سرعت مورد نیاز برای سیستم انتقال قدرت دارای اهمیت ویژهای در طراحی است. نقطه متفاوت طراحی این سیستم استفاده از دو موتور برای شرایط کارکرد مختلف است. یک موتور ۳KW برای موارد کارکرد تحت فشار مانند شتابگیری، شیب روی، و سرعت زیاد که با یک گیربکس ۴ سرعته و یک چرخ زنجیر به چرخ متصل می شود و دومی یک موتور ۶۰۰W است که برای حرکت با راندمان بالا، حرکت رو به عقب، و حرکت در زمانهایی که موتور ۳KW در محدوده دمایی غیر مجاز قرار میگیرد، استفاده می شود و با یک چرخ زنجیر ساده مستقیم ًا و با بازدهی بالا به چرخ مربوط میشود که کمترین اتلاف انتقالی را در سیستم های شناخته شده داراست.