سال انتشار: ۱۳۸۲

محل انتشار: دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

محمدحسام حدیدی – دانشجوی کارشناسی عمران دانشگاه آزاد کرمانشاه

چکیده:

به کار گیری مزایای ذاتی بتن پیش تنیده همواره فناوری کابلهای معلق و کابلهای خارجی،بخشهای معماری و سازه رابه صورت اعجاب انگیزی در طراحی پل دریاچه رانوف به هم پیوند داد.این طراحی نشان داد که چگونه با استفاده از خصوصیات مقاومت و دوام بالای بتن می توان به سازه ای بسیار سبک ،ایمن و راحت جهت عبور عابران پیاده و دوچرخه سواران دست یافت .عرشه این پل با نسبت عمر موثر مقطع به دهانهd/i) برابر با۱/ ۶۳۰در زمره لاغرترین سازه های ساخته شده در دنیا می باشد . در این بناء کل سیستم سازه ای شامل سختی هندسی عرشه و همچنین کابلهای خارجی در تامین پایداری آیرودینامیکی سازه مشارکت دارند.به کارگیری فناوری پیش تنیده به شیوه ای نو و بدیع جهت نصب دکل اصلی و عرشه پل ، اجرای برنامه زمانبندی را به شیوه ای اقتصادی و با کمترین اثر منفی بر محیط اطراف ممکن ساخت.