سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: اولین کنفرانس داده کاوی ایران

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

علی اکبر نیک نفس – استادیار دانشگاه شهید باهنر، کرمان، دانشگاه شهید باهنر، گروه مهندس
محمدابراهیم شیری – استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشکده ری
آرش نیک نفس – کارشناس مهن

چکیده:

چرخ دستی های هوشمند پدیده ای نو در عرصه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی هستند. این چرخ دستی ها در فروشگاه های بزرگ در اختیار مشتری قرار می گیرند و از طریق صفحه نمایش نصب شده بر روی آنها، با مشتری به تعامل می پردازند. راهنمایی برای انتخاب کالا، پیدا کردنمکان کالاهای مورد علاقهو ارائه توصیه هایی که به تصمیم گیری مشتری برای خرید کمک می کند، از طریق همین صفحه نمایش انجام می شود. شناسایی مشتری و پروفایل او، صدور فاکتور و کسر مبلغ از حساب اعتبار بانکی تماما به صورت خودکار و از طریق سنسورهای فرکانس رادیویی انجام می گردد و هیچ گونه نیازی به اقدام مشتری برای این امور نیست. در این مقاله ضمن معرفی مشخصات و نحوه عملکرد چرخ دستی های هوشمند، یک الگوریتم توصیه گر برای کمک به تمیم گیری مشتری در انتخاب یک کالای خاص ارائه شده و نمونه هایی از اجرای آزمایشی نرم افزار پیاده سازی شده نیز تشریح می گردند.