سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: هشتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

مهدی نوری دبیر – مدرس و محقق ارشد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
مجید ابراهیمیان – مدرس و محقق ارشد، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محمد مهدی فلاح – دانشجوی کارشناسی و برگزیده جشنواره جوان خوارزمی، دانشگاه صنعتی مالک

چکیده:

در تحقیق حاضر با استفاده از روابط حاکم بر رفتار جریان در کانال‌های ورودی هوا و اعمال محدودیت‌های هندسی، به طراحی کانل ورودی هوای S شکل برای سیستم پیشرانش یک وسیله نقلیه هوایی پرتابی پرداخته شده است. سپس جهت بهبود عملکرد طرح در شرایط پروازی مختلف، شبیه‌سازی عددی میدان جریان برای بهینه‌سازی هندسه و با هدف استحصال حداقل شدت آشفتگی و حداکثر بازیافت فشار جریان (از ابتدای کانال ورودی تا مقطع تحویل‌دهی به موتور) صورت گرفته است. یک‌سری آزمایشات تجربی پروازی و تونل باد نیز از مدل ساخته شده به عمل آمده است که از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوب کانال ورودی هوای بهینه شده را در پرواز با شرایط غیر طراحی فرا و فروانبساطی، و همچنین در به انجام رساندن تمامی مانورهای از پیش تعیین شده در پروفیل مأموریت پرنده را تأیید و تضمین می‌کنند.