سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: ششمین کنفرانس سراسری سیستم های هوشمند

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

علی اکبر قره ویسی – دانشگاه صنعتی شاهرود دانشکده برق و رباتیک
محمدرضا سلطانپور –
سیدحسن سیدموسوی –

چکیده:

سیستم ترمز ضدقفلی خودرو غیرخطی متغیر با زمان و دارای عدم قطعیت است بنابراین برای کنترل این سیستم نیازمند به روشی هستیم که بتواند دربرابر انواع عدم قطعیت ها و اثرات غیرخطی سیستم را مقاوم سازد که با توجه به این مهم کنترل می تواند به راحتی نیازهای این سیستم را برآورده سازد بنابراین دراین مقاله با استفاده از روش جبرانساز توزیعی موازی یک کنترل کننده فازی مقاوم برای این سیستم طراحی می گردد و با شبیه سازی سیستم کنترل طراحی شده خواهیم دید که کنترل کنده پیشنهادی مقاله اهداف سیستم ترمز ضدقفل خودرو را درحضور انواع عدم قطعیت و رفتار غیرخطی برآورده می سازد.