سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

صدیقه رضاییان فردویی – کارشناس ارشد فناوری اطلاعات
دکترمحمدعلی صنیعی منفرد – عضو هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه الزهرا

چکیده:

امروزه اهمیت دانش مشتری در یک اقتصاد دیجیتال بحدی افزایش یافته است که از آن به عنوان یک دارایی نام برده می شود . ممدیریت دانش مشتری(CKM) در قالب پیاده سازی سیستم های پشتیبان سازمان از جمله سیستم های مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (eCRM) نقش اساسی در گسترش و نفوذ فناوری اطلاعات پیدا کرده است. پژوهش در این زمینه اولا بمنظور افزایش اثربخشی سازمانی و ثانیا در جهت تسهیل فرایند توسعه محصولات و خدمات جدید مدتی است توجه قابل ملاحظه ای را به خود جلب کرده است. ما در این مقاله با طراحی یک سیستم جدید از طریق شبیه سازی آن، انتخاب بسته های تور در صنعت گردشگری را متناسب با خصوصیات مشتری و در یک تعامل کارا و هوشمندانه مدل سازی می کنیم. بدلیل وجود انواع نااطمینانی ها در فرایند ارتباط با مشتری، ما در این طراحی از رویکرد استدلال بر مبنای شواهد که روش نوینی برای مدل سازی مسایل تصمیم گیری چند معیاره است (MADM) برای انتخاب مناسب ترین بسته تور استفاده می کنیم.