سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

نرجس ناصربخت – دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات تربیت مدرس، ای
امیر البدوی – استادیار و مسئول بخش مهندسی صنایع دانشگاه تربیت مدرس، ایران

چکیده:

چگونگی رسیدن به مزیت رقابتی پایدار، از مباحث چالش برانگیز در زمینه مدیریت استراتژیک است. صاحب نظران در پی پاسخ به سوال، تحلیل و بررسی بسیاری انجام داده اند. نتیجه تحقیق ها، پایه های استراتژی بازار راهبر را شکل داد. فلسفه این نوع استراتژی بر این قرار دارد که مشتری بازار باید در هسته استراتژی کسب و کار واقع شود. در این میان سازمان های بازار راهبر، که با تاکید بر رقابت های متمایزشان، خلق ارزش برای مشتری می نمایند، به خوبی این نوع استراتژی را سر لوحه کار خویش قرار داده اند. در طی این مقاله استراتژی بازار راهبر تبیین شده است.