سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حسن کی ارسلان – عضو هیأت علمی ، جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعتی شریف
مرتضی مقدمی – عضو هیأت علمی ، جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

سیست مهای کنترل و انتقال اطلاعات در قطارهای مسافری کشور عمدتاً مبتنی برمدارهای الکترومکانیکی یا الکترونیکی قدیمی بوده و علاوه بر مشکل تشخیص خرابی و تعمیر و نگهداری ، از حیث خدمات مسافری و قابلیت های کنترلی و نظارتی بسیار پایین است . افزایش این قابلی تها با رو شهای متداول مستلزم افزایش حجم تابلوهای برق و سیم کش یهای بسیار زیاد بوده و عملاً غیر ممکن است .