سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۳

نویسنده(ها):

مجتبی امامی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران، مشاور مدیرعام
مجتبی اصغرنیا – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی (MBA) از دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

در این مقاله ابتدا به معرفی ابعاد عملکردی سازمان های عمومی می پردازیم و شاخص های محوری عملکرد این سازمان ها را بر می شماریم. پس از آن به تفاوت های مفهوم ارزیابی عملکرد با مدیریت عملکرد اشاره می کنیم و ابعاد ویژگی های نظام های مدیریت عملکرد در سازمان های پیشرو را شرح می دهیم. سپس به تشریح مدل تولی ارزش در سازمان های عمومی پرداخته و روش های رایج برای مدیریت عملکرد یکپارچه سازمانی را مطرح می کنیم. نهایتا با بررسی موردی سازمان تامین اجتماعی کشورمان، روش متناسب برای سازمان پیشنهاد می شود و گام های اصلی برای پیاده سازی آن در سازمان مطرح می گردد.