مقاله عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري، خلق يک فضاي شهري سرزنده با تکيه بر مفهوم «مرکز خريد پياده» که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۹ در هويت شهر از صفحه ۶۳ تا ۷۴ منتشر شده است.
نام: عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري، خلق يک فضاي شهري سرزنده با تکيه بر مفهوم «مرکز خريد پياده»
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سرزندگي
مقاله زيست پذيري
مقاله فضاي شهري
مقاله فعاليت – تنوع
مقاله مرکز خريد پياده
مقاله خيابان ستارخان

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: خستو مريم
جناب آقای / سرکار خانم: سعيدي رضواني نويد

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اين نوشتار برگرفته از پژوهشي مي باشد که در جهت شناسايي عوامل موثر بر سرزندگي فضاهاي شهري و ايجاد يک فضاي شهري سرزنده انجام گرفته است. در اين پژوهش تلاش بر اين بوده که با توجه به اهميت فعاليت خريد و هم چنين نقش پياده روي در کيفيت زندگي شهروندان (در تقابل با حضور اتومبيل و حرکت سواره که مخل ايمني و امنيت مي گردد) در قالب مفهومي تحت عنوان مرکز خريد پياده، بتوان ارتباط موثري ميان فعاليت خريد، ايمني و سرزندگي يافت. پس از مرور مفاهيم و نظريات مرتبط، با بررسي نمونه موردي (خيابان ستارخان) که به لحاظ تجاري، قوي و در عين حال از سرزندگي کافي برخوردار نمي باشد، به اثبات فرضيات پژوهش پرداخته شده است. در نتيجه مدل تحليلي پژوهش که در واقع دربرگيرنده مدل کلي عوامل اثرگذار بر سرزندگي فضاهاي شهري مي باشد، تدوين گرديده و در انتها پيشنهاداتي در راستاي ارتقاي سرزندگي خيابان در دو بخش کالبدي و غيرکالبدي ارايه شده است.