سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۲

نویسنده(ها):

شعبان الهی – استادیار دانشگاه تربیت مدرس
شاهرخ شهریور – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس

چکیده:

ظهور فناوری ارتباطات از راه دور و تجارت الکترونیکی ، افراد و سازمانها را قادر می سازد تا سازمانهای مجازی را بیافرینند .این سازمانها فرصتهایی را فراهم می کند که منابع و مهارتهایی که به تنهایی توسط افراد آن سازمان قابل دستیابی نیستند از طریق منابع بیرون سازمان در دسترس قرار گیرند. حرکت میان پیوندهای شرکای مختلف برای برآورده کردن یک نیاز، مشخصه اصلی سازمان مجازی است و فرامدیریت در ورای سطح شرکتهای منفرد باید به منظور بهینه کردن منافع برای کل شبکه سازمانی بکار گرفته شود. در این مقاله به بررسی سازمانهای مجازی و مدیریت این سازمانها و نقش حمایتی فناوری اطلاعات در فرامدیریت آنها پرداخته شده است. در ادامه نیز یک سیستم پشتیبانی فرامدیریت برای پشتیبانی فرامدیریت در سازمانهای مجازی ارائه می شود که برای بکارگیری سیستم پشتیبانی فرامدیریت، مدلسازی شی گرای سازمان و تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش مجازی مورد استفاده قرار میگیرد.