سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

پری احدی – دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ( بازاریابی ) دانشگاه الزهرا
محمدصالح ترکستانی – کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه علامه طباطبائی
محمود محمدیان – عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی

چکیده:

هر روز صبح در صحرای آفریقا، آهویی چشم از خواب می گشاید که می داند باید سریعتر از کندترین آهو بدود، وگرنه دریده خواهد شد و هر روز صبح در صحرای آفریقا یوزپلنگی از خواب بیدار می شود که می داند باید سریع تر از کندترین آهو بدود وگرنه گرسنه خواهد ماند . مهم نیست که شما یوزپلنگ هستید یا آهو، مهم این است که چقدر تند می دوید؟
تحولات سریع دنیای امروز مجال تاخیر را از همگان ربوده است . کسب وکار نیز به واسطه ظهور اینترنت از این قاعده مستثنی نبوده و هر روز شاهد تحولات چشم گیری بوده است . آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد بحث فروشگاه های مجازی و رشد سریع آنها در سالهای اخیر است . علاوه بر این در مورد رقابت در این بازار و توجیه اقتصادی بودن یا نبودن ورود به این نوع کسب و کار توسط فروشگاه های فیزیکی نیز به تفصیل بحث خواهد شد .