سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: همایش منطقه ای جایگاه تکنولوژی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت

تعداد صفحات: ۱۶

نویسنده(ها):

بهزاد نادر نژاد – کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی

چکیده:

محقق در این پژوهش از روش توصیفی استفاده نموده و ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات ، فیش تحقیق می باشد. در این مقاله درباره فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربردهای فاوا و آموزش تعاریفی ذکر می شود. همچنین به ضرورت به کارگیری این فناوری در آموزش و نقش آن در مدارس و در نهایت ارائه الگوی پیشهادی یعنی شبکه های مدارس و لزوم ایجاد این شبکه ها پرداخته می شود. سوالی که مطرح می شود این است که چه راهی برای توسعه تکنولوژی آموزشی در این وجود . هدف از ارائه مقاله یافتن گامی به جو نهادن در پیشبرد توسعه تکنولوژی آموزشی به وسیله به کار گیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس و ایجاد شبکه های مدارس در نیل به این هدف است. امید است تکنولوژیست آموزشی با بکارگیری مناسب فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ، بتواند به عنوان یادگیرنده و پژوهشگر ، ایجاد کنند انگیزش در دانش آموزان ، ارایه دهنده موضوعات اخلاقی ، قانونی و انسانی در زمینه استفاده از رایانه و فناوری ، ناظر آموزش و هماهنگ کننده بکارگیری فناوری ، در عرصه علم و دانش ایفای نقش کنند.