سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: دومین همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۵

نویسنده(ها):

سیداحمد علمایی – استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ، گروه الکترونیک
هدی زالی – دانشجوی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات

چکیده:

جمع آوری و مدیریت داده از مهمترین مولفه های اجرایی در مدیریت هرسازمان محسوب می شود لذا مراکز داده (IT) نحوه انتقال اطلاعات و تکنولوژی ارتباطی (CT) در جمع آوری آن از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین وابسته به کاربرد و اهداف سازمان می بایست از استانداردهای خاصی تبعیت نماید تا بتواند از قابلیت اتکا کافی برخوردار باشد قابلیت اتکا پارامتری است که می توان آن را شامل قابلیت اطمینان ، امنیت و محرمانگی اطلاعات، قابلیت اجرا و قابلیت در دسترس بودن در هر دو بخش مدیریت مراکز داده و محیط و بستر انتقال آن دانست دراین مقاله سعی شده است نقش فناوری اطلاعات و شبکه های ارتباطات در ایجاد و هدایت مراکز داده سازمانی EDC ها بانگاه به بانکداری سیار مورد بررسی و مداقه قرار گیرد.