سال انتشار: ۱۳۸۱

محل انتشار: چهارمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

حمیدرضا یوسفی –

چکیده:

قالی ایران نه تنها یککالای سنتی دارای ارزش صادراتی است بلکه چنانکه همگان میدانند ارزشهایی والاتر و جایگاهی برتر از یک تولید دستی و سنتی است و مجموعه ای از فرهنگها اصالتها باورها و اعتقادات را همراه با خود دارد و فراتر از یک کالا مجموعه ای از شاخصه های فرهنگی و هویت تاریخی ایران قبل و بعد از اسلامی است علیرغم همه تلاشهای انجام شده و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعتلای فرش ایران هنوز شاهد بروز نابسامانیهای متفاوتی درگستره فرش می باشیم که بصورت واقعی یا تصنعی برمسیر تعالی فرش مانع می تراشد دراین مقاهل سعی براین شده است تا با ارایه یک راهکار بنیادی و اصولی برای تفکیک حوزه های مختلف فرش تحت دو عنوان کلی ۱ حوزه نرم افزاری فرش و ۲ حوزه سخت افزاری فرش تا حدودی به تبیین زیرمجموعه ها و شاخههای گوناگون پرداخته شود.