سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: هفتمین همایش حمل و نقل ریلی

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

محسن طلیعه نوری – کارشناس مسئول ، گروه مطالعات و آموزش ، اداره کل واگنهای باری

چکیده:

تعداد زیادی از واگنهای بار ی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ساخت کارخانجات شرکت واگن پارس می باشندکه به بوژیهای H665 مجهز می باشند.یکی از مشکلات عمده این بوژیهای،شل شدن پیچ ومهره نگهدارنده پابند ودر مواردی حتی افتادن آنها می باشد . این مشکل با توجه به گزارشات متعدد راه آهن به شرکت واگن پارس مدنظر آن شرکت قرار شرکت ونهایتاً باعث تولد نسل بهینه این بوژبها گردید که در آن پابند دارای ۴ سوراخ جهت اتصال به فریم بوژی میباشد واز طرف دیگر پیچ های اتصال با دو مهره ، بمنظور جلوگیری از شل شدن محکم می گردند. متاسفانه این طرح نیز راهگشا نبود وهمچنان بوژیهای واگنها (بویژه واگنهای باردار) بعلت بازشدن یا شل شدن پابند از ناحیه نعلی دچار صدمات شدید ودربعضی موارد غیر قابل جبران می گردیدند.