سال انتشار: ۱۳۷۸

محل انتشار: اولین همایش ملی صنایع دریایی ایران

تعداد صفحات: ۶

نویسنده(ها):

احمد بچاری – کارشناس شرکت کشتیرانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، مدیر اعتبارات و سرم

چکیده:

سیستم حمل و نقل ترکیبی همانگونه که ازنامش مشخص است شامل ترکیب چند روش حمل و نقل از مبدا تا مقصد است. به زبان ساده تر بنا به شرایط محیطی استفاده کردن کامیون (جاده ای)، قطار (ریلی)، کشتی (دریایی) و هواپیما (هوائی) به صورت ترکیبی از انواع ابزار حمل و نقل.
صاحبان کالا معمول بدلائل خاصی این روش را در دستور کار حمل و نقل محمولات خود قرار می دهند که عبارتند از :
۱- ایمنی در حمل که در کلیه طول مسیر توسط متخصصین آن صورت می گیرد.
۲- نداشتن بروکراسی های اداری و انجام آن بازهم توسط اهل فن
۳- تحویل دادن در مبداء و تحویل گرفتن در مقصد
۴- سرعت بیشتر در تحویل گرفتن
۵- ارزان تر تمام شدن قیمت حمل
۶- زمان بندی معین و تحویل به موقع
ایران اکنون در موقعیت ممتازی از باب حمل و نقل ترکیبی قرار گرفته و چنانچه در این امر سرعت عمل بخرج ندهد بازار بسیار داغ فعلی را از دست خواهد داد و دیگران این بازار را از آن خود خواهند کرد.
با توجه به اهمیت موضوع در حمل و نقل چند وجهینگارنده لازم می بیند تا دررابطه با اساسی ترین رکن این نوع حمل و نقل با اطلاع رسا نی و ایجاد یک بزرگراه اطلاعاتی دقیق مطالبی را به استحضار برساند.
اساسی ترین شکل در سیستم حمل و نقل چند وجهی که باعث بوجود آوردن اختلالاتی در هماهنگ کردن چند وجه حمل و نقل با یکیدگر در اقصی نقاط دنیا شده است عدم وجود یک سیستم ارتباطی دقیق در حمل و نقل چند منظوره بوده است.لذا نگارنده لازم می بیند در خصوص اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات در حمل و نقل مطالبی را ارائه نماید.