سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۷

نویسنده(ها):

شبنم تدین –

چکیده:

کسب و کار الکترونیک قواعد رقابت را تغییر داده و گزاره های ارزشی جدیدی به وجود آورده است برقراری روابط بلندمدت با همکاران استراتژیک، سطح بالای عملکرد، دخالت مستقیم مشتری در طراحی محصولات و خدمات، و سفارشی سازی محصولات از جمله مهمترین این تغییرات است در اقتصاد نوین مبنای خلق ارزش تغییر کرده است امروزه کسب و کارهای فرصت طلب در جستجوی آن لاین شدن هستند زیرا با این عمل می توانند بازارهای خود را به گونه ای غیرقابل تصور توسعه داده و از طریق تسهیم دانش و ایجاد کانالهای ارتباطی مناسب توانایی پاسخگویی خود را افزایش دهند دراین تحقیق منابع خلق ارزش در کسب و کار الکترونیک از منظر تحقیقات واکاوی شده و در ادامه نحوه تعامل کسب و کار الکترونیک با مشتریان و زیرساختهای این کسب و کار بررسی گردیده است. در ادامه تعاریف هوشمندی بررسی شده و یک تعریف عملیاتی از هوشمندی که مورد نظر این تحقیق می باشد ارایه گردیده است. سپس ابعاد و مولفه های هوشمند الکترونیک ( پیشنهادی این تحقیق) ارائه گردیده است. در انتها نیز متدولوژی توسعه هوشمندی الکترونیک در سطح سازمان ها ارائه گردیده است