سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

اسماعیل ولی زاده – کارشناس ارشد هوافضا

چکیده:

با توجه به بالا بودن دما و فشار و همچنین سطح بالای حرارت تولید شده از تشعشع گازهای حاصل از احتراق و پیچیدگی ساختار محفظه، محاسبات فرآیند انتقال حرارت در محفظه موتورهای سوخت مایع دارای مشکلات خاص خود می باشد. در این مقاله ابتدا محاسبات مربوط به یافتن نرخ انتقال حرارت در محفظه احتراق و نازل موتورهای سوخت مایع آورده شده است. در ادامه به محاسبات مربوط به خنک کاری محفظه و نازل,که در آن علاوه بر چگونگی و انجام محاسبات, به روش های افزایش میزان خنک کاری پرداخته شده است.
تمام محاسبات مربوط به انتقال حرارت و خنک کاری به صورت یک کد کامپیوتری تنظیم گردیده است. برای اعتبار بخشیدن به محاسبات، نتایج بدست آمده از کد کامپیوتری با نتایج حاصل از تست مقایسه شده، که تطابق خیلی خوبی داشته است.