سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حسن قاسمی – استادیار و عضو هیئت علمی دپارتمان هیدرومکانیک، دانشکده مهندسی کشتی س
سیدحسن فدوی – دانشجوی کارشناسی گرایش هیدرودینامیک دانشکده مهندسی کشتی سازی و صنای
رضا یوسف نژاد – دانشجوی کارشناسی ارشد گرایش هیدرودینامیک دانشکده مهندسی کشتی سازی و

چکیده:

حرکت زیردریایی در شرایط مختلف نیروهای مقاومت ( درگ ) مختلفی از خود نشان می دهد در نتیجه سیستم رانش برای غلبه بر آنها ناچار به صرف انرژی فراوانی است . در این مقاله ما این نیروهای مقاوم را در شرایط های مختلف بخصوص شرایط سرویس، بر روی بدنه اصلی زیردریایی شناسایی کرده و روشی را برای محاسبه آنها در پیش می گیریم .
بعد از رسیدن به این توانایی، روش خود را برای بهینه سازی و طراحی هیدرودینامیکی این بدنه در شرایط سرویس معرفی می نماییم . ما برای انجام این عملیاتهای محاسبه و بهینه سازی، نرم افزاری را طراحی نموده ایم که آن را معرفی خواهیم کرد . این نرم افزار علاوه بر این قابلیتها، می تواند با فراخوانی نرم افزار اکسل نمودارهای مختلف هیدرودینامیکی را رسم نماید و نیز فرم بدنه ای را که مشخصات هندسی آن در پنجره ورودی داده شده است، در یک پنجره مخصوص رسم نماید .