سال انتشار: ۱۳۸۶

محل انتشار: هفتمین همایش انجمن هوافضای ایران

تعداد صفحات: ۳

نویسنده(ها):

محمدجواد منتظری – کارشناس ارشد هوافضا، پیشرانش، سازمان صنایع هوافضا
روح اله بدری مقدم – کارشناس ارشد هوافضا، پیشرانش

چکیده:

یکی از را ههای حذف شوک در دهان هی خروجیِ نازلِ موتورهای سوخت مایعی که برای ارتفا عهای بالاتر از سطح دریا (فشار خروج پایین P2) طراحی می شوند و باید در سطح زمین تست شوند، استفاده از «محفظه ی خلاء» است. در این مقاله با یافتن روابط حاکم بر مجموعه ی « محفظه احتراق و محفظه خلا »، فشار P2 به صورت تئوریک محاسبه شده است. این روابط در تست های گرم جداگان های (مجموعه لوله ی گازدینامیکی و محفظه احتراق) اعتباردهی شده اند. سپس با تنظیم گزینه های نرم افزار فلوئنت بر اساس تئوریِ اعتباردهی شده، چندین حالت مختلف از قرارگیریِ محفظ هاحتراق در محفظه ی خلا مورد بررسی قرار گرفته و بهترین حالت برای تست گرم انتخاب شده است.