سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۱۱

نویسنده(ها):

حمیدرضا تمدنی نژاد – پارک علم و فناوری فارس دانشکده آموزشهای الکترونیکی دانشگاه شیراز

چکیده:

انگیزه مبادله اطلاعات فراتر از مرزهای زمانی و مکانی سازمان هار ا بر آن داشته است که فناوریهای ارتباطی سیار را در عرصه های مختلف تجاری خود بکارگیرند بویژه استفاده از این فناوریها در سرعت بخشیدن به فرایندهای مختلف زنجیره تامین مورد توجه و اقبال متخصصین و محققین مدیریت زنجیره تامین بوده است دراین مقاله کاربردهیامختلف فناوریهای ارتباطی سیار در سطوح مختلف مدیریت زنجیره تامین و مزایای بالقوه این فناوریها در ابعاد مختلف از جمله کاهش زمان تجدید و جایگزینی کالا و سرعت بخشیدن به چرخه معاملات و صورتحسابها مورد بررسی قرار می گیرد در این میانبه نقش فناوریهای ارتباطی سیار و خودکارسازی فرایندهای تامین و تدارکات مدیرتی موجودی، شناسایی کالا، ردیابی بسته ها، فروش و خدمات پس از فروش اشاره خواهد شد. سپس جهت مستندسازی نقش این فناوری ها در مدیریت زنجیره تامین مواردی از انگیزه ها و محرکهای مخلتف بازا رجهت بکارگیری این تکنولوژی در سه سطح کلی زنجیره تامین یعنی سطح مدیریت تامین کنندگان، سطح مدیریت داخلی و سطح مدیریت روابط مشتریان بیان خواهد شد و در هر سطح با استفاده از نمونه یابی، کاربردهای این فناوری بررسی میشود و در خاتمه به چشم انداز آینده این فناوریها در مدیریت زنجیره تامین پرداخته می شود.