مقاله مدرنيسم در سينماي محسن مخملباف که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار ۱۳۸۷ در نقد ادبي از صفحه ۹۱ تا ۱۱۵ منتشر شده است.
نام: مدرنيسم در سينماي محسن مخملباف
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: رحيمي تينا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مجموعه آثار محسن مخملباف مشتمل بر رمان، داستان کوتاه، نمايشنامه، مقاله و فيلمنامه هاي کوتاه و بلند است. مخملباف در توضيح سابقه سينمايي خود تاکيد مي کند که فيلم هايش به چهار دوره مختلف تعلق دارند (منصوري،۱۳۷۷: ۱۵۱): دوره اول شامل فيلم هاي «توبه نصوح»، «دو چشم بي سو»، «استعاذه و بايکوت» است؛ اين فيلم ها بيش از هر چيز بيان کننده دغدغه هاي سياسي يا ديني مخملباف هستند. دوره دوم شامل فيلم هايي مانند «دستفروش» (۱۳۶۷)، «باي سيکل ران» (۱۳۶۹) و «عروسي خوبان» (۱۳۶۹) مي شود؛ دوره سوم نوبت عاشقي (۱۳۷۰)، «شب هاي زاينده رود» (۱۳۷۰)، «ناصرالدين شاه آکتور سينما» (۱۳۷۱)، «هنرپيشه» (۱۳۷۲)، «سلام سينما» (۱۳۷۴)، و «نون و گلدون» (۱۳۷۵) است و دوره چهارم، دوره فيلم هايي است که صبغه سوررئاليستي دارند؛ مثل «گبه» (۱۳۷۵).