سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حسن سلیمی – دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات کرمان ایران

چکیده:

امروزه سیستم های پشتیبان تصمیم گیری نقش بسزایی در تصمیم گیری به موقع و درست افراد دارند و به همین دلیل کاربرد این نوع سیستم ها بسیار زیاد و همه گیر شده است از جمله موارد استفاده سیستم های پشتیبان تصمیم گیری می توان به سیستم های توصیه گر در فروشگاههای الکترونیکی اشاره کرد که دراین مورد سیستم توصیه گر براساس اطلاعاتی که در مورد کاربر دارد و با تلفیق سلایق کاربر در مورد محصول مورد نظر کالاهایی را به کاربر توصیه می کند این گونه سیستمها باعث می شوند کاربر در میان حجم وسیعی از اطلاعات سردرگم نشود. و فقط کالاهایی به او پیشنهاد شود که متناسب با سلایقش است. دراین جا ما یک سیستم پشتیبان تصمیم گیری را برای یک فروشگاه الکترونیکی شرح می دهیم که براساس الگوریتم ژنتیک به توصیه کالا ها می پردازد استفاده از الگوریتم ژنتیک باعث می شود همه محصولات موقعیت انتخاب شدن را داشته باشند و همچنین رضایت کاربر یا مشتری را نیز به همراه داشته باشد.