سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: بیست و سومین کنفرانس بین المللی برق

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

محسن نیاستی – دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی برقایران _ تهران
احمد غلامی – دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی برقایران _ تهران

چکیده:

در این مقاله یک مدل کامل برای مطالعه ولتاژ ریل و جریان سرگردان در سیستم های حمل و نقل ریلی برقیDC چند ترنی ارائه شده است. در این مدلسازی برای هر یک از بخش- های اصلی و تاثیر گذار شبکه ریلی و برقی یک مدل مناسب معرفی شده است . نتایج شبیه سازیها که برای شبیه سازیبخشی از خط شماره یک متروی شهری تهران ارائه شده است به وضوح نشان می دهند که دامنه جریان سرگردان و ولتاژ ریل به نوع سیستم زمین ، مشخصات ریل های حرکت، رفتار دینامیکی ترن ها، و پارامترهای متعدد دیگر بستگی دارد . همچنین براساس نتایج شبیه سازی ها، سیستم زمین نشدهبهترین انتخاب برای شبکه متروی تهران می باشد تا ولتاژ ریل و جریان سرگردان را همزمان کنترل نماید.