سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: چهاردهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۱۰

نویسنده(ها):

حسین امیری – دانشجوی دکتری دانشگاه شهید باهنر کرمان، بخش مکانیک
سیدحسین منصوری – استاد دانشگاه شهید باهنر کرمان، بخش مکانیک

چکیده:

در این مقاله سعی شده با مدلسازی پیل های سوختی غشاء پلیمری به بررسی تاثیر عوامل مختلف بر کارایی پیل سوختی، بپردازد .با توجه به نتایج بدست آمده مشخص شد که مقدار آب درسمت آند غشاء برای جریانهای بالا خیلی کم است که با ید برای رسیدن به شرایط مطلوب به سمت آند به طور مصنوعی آب اضافه نمود همچنین با این مدل متوجه می شویم که مقدار کاتالیست استفاده شده برای جریانهای کاری پیل ، فقط ۲۰ درصد از ضخامت کاتالیست را تشکیل می دهد بنابراین می توان ضخا مت لایه ی کاتالیست را تا ۲۰درصد مقدار کنونی کاهش داد بدون اینکه از کارایی پیل کاسته شود وبه این ترتیب هزینه ساخت پیل را کاهش داد