سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: اولین کنفرانس ملی هیدروژن و پیل سوختی

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

قدیر اسماعیلی – دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی
عباس رامیار – دانشیار مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی
علی اکبر رنجبر –

چکیده:

پیل سوختی متانولی با توجه نوع سوخت مصرفی، چگالی انرژی و امنیت بالاترشان در مقایسه با پیل سوختی هیدروژنی، برای کاربردهایی با توان مصرفی پایین مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا، شبیه‌سازی رفتار سیال به منظور بهبود عملکرد و رفع معایب این نوع از پیل‌های