سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

حمید ممهدی هروی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده مهندسی، گروه مکانیک
علی ابراهیمی – فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده
امیر آذرین‌فر – فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده

چکیده:

در این مقاله، مدل سازی عددی محفظه های احتراق نوسانی با سوخت و هوای مخلوط شده و جریان جرمی ثابت، با در نظر گرفتن انتقال حرارت در لوله تخلیه توسعه یافت. مدل بدون بعد از حل معادلات بقای جرم، انرژی ،ممنتم و گونه ها بدست آمده است. معادلات به کمک روش عددی رانگ کوتای مرتبه چهارم توسط یک برنامه کامپیوتری که به زبان ویژوال بیسیک نوشته شد، حل گردید. نتایجنشان میدهد که پارامترهای محفظه احتراق، از جمله فشار، دما و کسر جرمی نوسان می کنند و اختلاف فاز میان فشار و دما منطبق با فرضیه ریلی است.