سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنگره ملی مهندسی عمران

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

امیررضا ممدوحی – گروه مطالعات حمل‌ونقل، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت وبرنامه ریزی

چکیده:

افزایش سهم قطار برقی تهران-کرج در جابجایی مسافرین مستلزم شناسایی بازار هدف این خدمت و تحلیل رفتار انتخاب مسافرین و شناسایی عوامل مؤثر در تصمیم آن‏هاست. در این مطالعه، از مدل انتخاب رتبه‏ای لوجیت استفاده می‏شود تا بتوان علاوه بر مدل‏سازی ساده استفاده یا عدم استفاده (حالت خاص دوتایی ۰ و ۱)، میزان افزایش استفاده را نیز مدل کرد. نتایج نشان می‏دهد که بازار هدف این سیستم عموماً افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم، دانشجویان و قشر فرهنگی است. از نظر ویژگی‏های سیستم، نتایج نشان می‏دهد که افزایش سرعت، ایجاد پارکینگ در پایانه‏ها، کاهش سرفاصله زمانی، کاهش تعداد دفعات سوار و پیاده شدن و دسترسی آسان دارای آثار مثبت، و کاهش توقف در ایستگاه‏ها دارای اثر منفی است