سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: ششمین کنفرانس بین المللی مدیریت

تعداد صفحات: ۱۸

نویسنده(ها):

مصطفی زمانیان – عضو هیئت مدیره شرکت راهبران مدیریت امین
سید محمدصادق امانیان – مدیر عامل شرکت راهبران مدیریت امین

چکیده:

در دیدگاه نوین، مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کلان است که تمامی تعاملات سازمان با سمت تقاضا را تحت پوشش خود قرار می دهد. در سازمان هایی که اقدام به اقتباس چنین مدلی می کنند، ارتباط منبع خلق ارزش افزوده خواهد بود. در این مقاله یک مدل بلوغ مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان معرفی می گردد که نحوه گسترش و فراگیری این سیستم به تمامی بخش های سازمان را همگام با تکامل سازمان و تبدیل شدن آن به یک سازمان ارتباط محور نشان می دهد. بدین ترتیب یک الگوی کل نگرانه در پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری خواهیم داشت که احتمال موفقیت بالاتری در پیاده سازی و اجرا خواهد داشت.