سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

الهام صحرایی اصفهانی – دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف
کوروش درویش – دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف
محمد پرنیان پور – دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده:

در این تحقیق دو مدل اجزا محدود سرنشین خودرو در یک تست ارابه توسعه پیدا کرده و مقایسه شدهاند . مدل اول شامل یک آدمک کاملا صلب، ارابه و کمربند ایمنی مدل شده با المانهای سنتی کمربند است . در مدل دوم از آدمک نیمه صلب استفاده شده است . مدلسازی کمربند با ترکیب المان پوسته با المان سنتی کمربند انجام گرفته است که امکان بررسی دقیقتر کمربند ایمنی، لغزش آن روی بدن سرنشین و تغییر شکل بدن زیر نیروی وارد شده از طرف آن را میدهد . با توجه به معیار های ایمنی تحلیل شده، مقدار HIC برای مدل های ۱ و ۲ به ترتیب ۶۸۸ و ۱۰۹۶ به دست آمده است .