سال انتشار: ۱۳۸۴

محل انتشار: سیزدهمین کنفرانس سالانه مهندسی مکانیک

تعداد صفحات: ۸

نویسنده(ها):

حمید ممهدی هروی – استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده مهندسی، گروه مکانیک
علی ابراهیمی – فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده مهن
امیر آذرین فر – فارغ التحصیل کارشناسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، دانشکده مهن

چکیده:

در این مقاله، مدل سازی عددی محفظه های احتراق نوسانی با سوخت و هوای مخلوط شده و جریان جرمی ثابت ، با در نظر گرفتن انتقال حرارت در لولة تخلیه توسعه یافت . مدل بدون بعد از حل معادلات بقای جرم، انرژی، ممنتم وگونه ها بدست آمده است . معادلاتبه کمک روش عددی رانگ کوتای مرتبة چهارم توسط یک برنامة کامپیوتری که به زبان ویژوال بیسیک نوشته شد، حل گردید . نتایج نشان می دهد که پارامترهای محفظة احتراق، از جمله فشار، دما و کسر جرمی نوسان می کنند و اختلاف فاز میان فشار و دما منطبق با فرضیة ریلی است .