سال انتشار: ۱۳۸۳

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمدعلی شفیعا – استاد دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران
آیدین تقی زاده – کارشناس ارشد مدیریت اجرایی

چکیده:

یکی از مولفه های کلیدی اثر گذار در اثر بخشی تلاشها در تجارت الکترونیکی، بانکداری اینترنتی است. حرکت جامعه ایرانی توام با جنبش نرم افزاری و توجه به اقتصاد دانائی محور، ضرورت بهره گیری از پتانسیل های بالقوه کشور را می طلبد. یافتن راهکار و طراحی ساختار برای بهره گیری از توانمندی ها و برقراری رابطه موثر با جامعه جهانی، ضرورتی پژوهشی است که این مقاله مد نظر دارد. با توجه به روند توسعه بانکداری الکترونیکی در کشور، پژوهشی در جهت تدوین معیارهای مطلوبیت برای روش های مختلف ارائه خدمات باتکی برنامه ریزی شده و نوع اینترنت آن مورد کنکاش قرار گرفته است. گزارش جاری که بر گرفته از این مطالعه میدانی است، ضمن نگاه به روند توسعه فناوری های گوناگون بانکداری متکی به ارزشهای نرم افزاری، و عنایت به توانمندی های مطرح در ایران، با توجه به میدان آزمایشی، بر اساس مولفه های اثر گذار شناسایی شده مدل توسعه نظام بانکداری اینترنتی را برای کشور ارائه می کند.