سال انتشار: ۱۳۸۵

محل انتشار: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه

تعداد صفحات: ۱۴

نویسنده(ها):

مهدی ساعدی – مدیر مهندسی سازمان شرکت ایران خودرو
حمید نادعلی پور – کارشناس مدیریت مهندسی سازمان شرکت ایران خودرو

چکیده:

امروزه با اهمیت ترین سرمایه های یک سازمان ، کارکنان هوشمند و با دانش آن هستند که با خلق فرایندهای سازمانی نوین، فناوری های جدید، و توسعه محصولات جدید، سازمان را به مزیت رقابتی پاردار رهنمون می نمایند. تلاش های نوآورانه درسازمان نتیجه سرمایه گذاری در فرایند یادگیری و ارتقاء مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش است. سازمان می تواند با مدیریت خلاقانه دانش و بکارگیری نوآورانه فناور اطلاعات، این امکان را برای کارکنان به وجود آورد تا درمسائل سازمانی که نیاز به راه حل های جدید دارند به تجربیات خود تکیه کنند و با رشد در مسیر یادگیری، سازمان را یاری رسانند.
مقاله حاضر سعی دارد تا با ارائه مدل پیاده سازی مدیریت دانش در شرکت ایران خودرو که بر مبنای یادگیری و دیدگاه منبع محور در بستر فناوری اطلاعات توسعه یافته است، مراحل توسعه مدیریت دانش را تشریح کند و نقش هر یکاز عوامل اساسی همچون فرایندهای یادگیری، منابع سازمانی و فن آوری اطلاعات در پیاده سازی مدل را تبیین نماید.