سال انتشار: ۱۳۸۷

محل انتشار: سومین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

تعداد صفحات: ۹

نویسنده(ها):

روح اله حیدری – کارشناس ارشد مهندسی صنایع ،دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه شاهد
مریم رحیمی – کارشناس ارشد مهندسی صنایع ، دانشکده فنی مهندسی ، دانشگاه تهران

چکیده:

در این مقاله، می خواهیم نشان دهیم که چه گونه می توان از مدل کارت امتیازی متوازن برای ارزیابی انتقال یک فناوری جهت تجاری سازی یک محصول جدید استفاده کرد. در مدل های موجود ارزیابی فناوری جهت تجاری سازی، تاکید بیشتر روی ارزش فناوری متمرکز می شود؛ اما در عمل متوجه می شویم؛ این ارزیابی، امکان موفقیت فناوری را به درستی ارزیابی نکرده است.برای ارزیابی بهتر امکان پیاده سازی موفق فناوری؛ باید علاوه بر ارزش اقتصادی فناوری و شرایط لازم برای موفقیت، فاکتورهای دیگری مانند ظرفیت بهینه سازی موفق کارگاه یا شرایط کافی موفقیت را نیز در نظر گرفت. در این مقاله روشی جدید برای ارزیابی فناوری برای تجاری سازی موفق به کمک مدل کارت امتیازی متوازن، ارایه شده است.